Redakcja
Piotr Korczyński
Dlaczego Witek krzyczy? Krzysztof Kieślowski wobec filozofii egzystencjalizmu
Kamil Bryl
Kresy Wschodnie w filmie polskim początku lat osiemdziesiątych
Dorota Skotarczak
Karol Samsel
Historia zapisana jękiem wyciąganych gwoździ. „Niech cię odleci mara” Andrzeja Barańskiego
Paweł Jaskulski
Recepcja filmu ,,Konopielka” Witolda Leszczyńskiego w dobie stanu wojennego
Anna Krakowiak
Dorota Dąbrowska
Aktualizacja ,,Doliny Issy” Czesława Miłosza w filmie Tadeusza Konwickiego
Anna Grochowiak
(Gdański) Outsider. Refleksje wokół „Doliny Issy” Tadeusza Konwickiego
Natasza Korczarowska-Różycka
Patrycja Babicka
Mateusz Drewniak
ŹRÓDŁA:
Komentarz do kolaudacji „Prognozy pogody”
Adam Wyżyński
Z ARCHIWUM: „Prognoza pogody”. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
Komentarz do kolaudacji „Dantona”. Pojedynek rewolucjonistów
Tomasz Romanowicz
Z ARCHIWUM: „Danton”. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
Komentarz do kolaudacji „Austerii”. Uchwycić nastrój świata, który odszedł
Tomasz Romanowicz
Z ARCHIWUM: „Austeria”. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
POLECAMY: Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku i Gdyni. Przerwana dekada
Anna Wróblewska
WYWIAD: „Mówili: takiej Polski nie ma”
Z Agnieszką Holland, reżyserką i scenarzystką filmową, rozmawia Joanna Łopat
WYWIAD: „Potrafiłem wyczuć odpowiedni czas”
Z Filipem Bajonem, reżyserem i scenarzystą filmowym, rozmawia Mikołaj Mirowski
RECENZJA: Co film może powiedzieć muzyką?
Iwona Grodź