nowy kanon

Kino polskie jako kino transnarodowe, red. Sebastian Jagielski, Magdalena Podsiadło

Wielokierunkowość, czyli spojrzenie transnarodowe – recenzja książki „Kino polskie jako kino transnarodowe” pod red. Magdaleny Podsiadło i Sebastiana Jagielskiego

  Transnarodowość, choć od pewnego czasu tak skrupulatnie opisywana i systematyzowana, na gruncie filmowym wciąż wydaje się czymś wielopostaciowym i płynnym. Jest uchwytna, da się ją zdefiniować, ale nakładana, jako kategoria, na medium… Czytaj więcej »Wielokierunkowość, czyli spojrzenie transnarodowe – recenzja książki „Kino polskie jako kino transnarodowe” pod red. Magdaleny Podsiadło i Sebastiana Jagielskiego

logo czasopisma na białym tle

„Dziesiąta Muza (impresje)” – felietony Andrzeja Własta na tle myśli filmowej dwudziestolecia międzywojennego

Cykl dwudziestu pięciu felietonów Andrzeja Własta Dziesiąta Muza (impresje), publikowany w latach 1923–1924 w branżowym czasopiśmie „Scena i Ekran”, z łatwością daje się porównać z dokonaniami innych publicystów filmowych tamtego… Czytaj więcej »„Dziesiąta Muza (impresje)” – felietony Andrzeja Własta na tle myśli filmowej dwudziestolecia międzywojennego

Kadr z filmu "Szkoła uczuć", reż. Edward Żebrowski

Szkoła uczuć

Tekst jest rozdziałem przygotowywanej do druku książki Jakuba Sochy Żebrowski. Hipnotyzer, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2018 (dostępna w księgarniach od 31 stycznia 2018). W młodości podróżował po Polsce z Markiem Hłaską, pisał… Czytaj więcej »Szkoła uczuć