Andrzej Wajda

Katarzyna Ślesicka i Joanna Rożen-Wojciechowska, fot. Gosia Świderska

Edukować to zmieniać rzeczywistość. Z Joanną Rożen-Wojciechowską i Katarzyną Ślesicką z Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie rozmawia Mateusz Piskozub

  Katarzyna Ślesicka i Joanna Rożen-Wojciechowska, fot. Gosia Świderska, źródło: CKF Dlaczego warto nauczać o polskim kinie? Joanna Rożen-Wojciechowska: W Polsce? [śmiech] Tak… J.R.-W.: Historia naszej kultury w XX wieku… Czytaj więcej »Edukować to zmieniać rzeczywistość. Z Joanną Rożen-Wojciechowską i Katarzyną Ślesicką z Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie rozmawia Mateusz Piskozub

Andrzej Wajda i Andrzej Łapicki na planie filmu "Wszystko na sprzedaż", fot. Renata Pajchel,

Mirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in „Everything for Sale” and „Sweet Rush” by Andrzej Wajda

When Andrzej Wajda made Everything for Sale (Wszystko na sprzedaż) in 1968, he yet again found himself embroiled in a debate about cinema’s transformation and new paths for its development… Czytaj więcej »Mirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in „Everything for Sale” and „Sweet Rush” by Andrzej Wajda

Sława Przybylska, fot. Tadeusz Kubiak

Nie tylko maki na Monte Cassino. Strategie i konteksty wykorzystania piosenek w dziełach Polskiej Szkoły Filmowej

Ikoniczna scena polskiego kina – rozmowa Andrzeja i Maćka przy płonących kieliszkach z Popiołu i diamentu (1958) Andrzeja Wajdy – ujęta jest w ramę piosenki Czerwone maki na Monte Cassino.… Czytaj więcej »Nie tylko maki na Monte Cassino. Strategie i konteksty wykorzystania piosenek w dziełach Polskiej Szkoły Filmowej

Anna Szczepańska, Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)

Badania zespołów filmowych: francuski łącznik – recenzja książki „Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)” Anny Szczepańskiej

Anna Szczepańska, Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983), Universitas, Kraków 2017   W świetle powszechności przekonań o artystycznych dobrodziejstwach i organizacyjnej fortunności instytucji zespołów filmowych… Czytaj więcej »Badania zespołów filmowych: francuski łącznik – recenzja książki „Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)” Anny Szczepańskiej