Andrzej Wajda

Andrzej Wajda i Andrzej Łapicki na planie filmu "Wszystko na sprzedaż", fot. Renata Pajchel,

Mirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in “Everything for Sale” and “Sweet Rush” by Andrzej Wajda

When Andrzej Wajda made Everything for Sale (Wszystko na sprzedaż) in 1968, he yet again found himself embroiled in a debate about cinema’s transformation and new paths for its development… Czytaj więcej »Mirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in “Everything for Sale” and “Sweet Rush” by Andrzej Wajda

Sława Przybylska, fot. Tadeusz Kubiak

Nie tylko maki na Monte Cassino. Strategie i konteksty wykorzystania piosenek w dziełach Polskiej Szkoły Filmowej

Ikoniczna scena polskiego kina – rozmowa Andrzeja i Maćka przy płonących kieliszkach z Popiołu i diamentu (1958) Andrzeja Wajdy – ujęta jest w ramę piosenki Czerwone maki na Monte Cassino.… Czytaj więcej »Nie tylko maki na Monte Cassino. Strategie i konteksty wykorzystania piosenek w dziełach Polskiej Szkoły Filmowej

Anna Szczepańska, Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)

Badania zespołów filmowych: francuski łącznik – recenzja książki “Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)” Anny Szczepańskiej

Anna Szczepańska, Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983), Universitas, Kraków 2017   W świetle powszechności przekonań o artystycznych dobrodziejstwach i organizacyjnej fortunności instytucji zespołów filmowych… Czytaj więcej »Badania zespołów filmowych: francuski łącznik – recenzja książki “Do granic negocjacji. Historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972–1983)” Anny Szczepańskiej

Piotr Witek, Andrzej Wajda jako historyk. Metodologiczne studium z historii wizualnej

Wajda, historia i kino – recenzja książki “Andrzej Wajda jako historyk. Metodologiczne studium z historii wizualnej” Piotra Witka

Piotr Witek, Andrzej Wajda jako historyk. Metodologiczne studium z historii wizualnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2016   Bibliografia polskich tekstów poświęconych związkom filmu i historii jest całkiem… Czytaj więcej »Wajda, historia i kino – recenzja książki “Andrzej Wajda jako historyk. Metodologiczne studium z historii wizualnej” Piotra Witka