POBIERZ CAŁY NUMER W PDF
Cenzura filmowa w Polsce Ludowej: wprowadzenie
Konrad Klejsa
Zbiory archiwalne FINA jako źródła do badania mechanizmów kontroli na różnych etapach produkcji filmu w okresie PRL
Barbara Giza, Adam Wyżyński
Między ministerialną kolaudacją a premierą kinową. Nieformalne i nieoczywiste ingerencje w wybrane filmy powstałe w latach 1957-1968, za kadencji wiceministra kultury i sztuki Tadeusza Zaorskiego
Piotr Śmiałowski
Ingerencje Głównego Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk w czasie stanu wojennego w piśmiennictwo dotyczące polskiego filmu – wybrane przykłady
Wojciech Święch
FILMY
Wieczne pretensje cenzury? Przypadek Wiecznych pretensji Grzegorza Królikiewicza
Michał Dondzik
Kino „partyjnego niepokoju” z problemami na przykładzie wybranych filmów Zespołu „Profil”
Jaroslaw Grzechowiak
Filmowców gry z cenzurą. Wokół Nadzoru Wiesława Saniewskiego
Emil Sowiński
ARCHIWUM
Notatka o pracy Departamentu Widowisk w Głównym Urzędzie Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk w Warszawie, przedłożona Wydziałowi Kultury Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej w grudniu 1966 r. (fragment)
opracowanie: Konrad Klejsa
WYWIAD
Widocznie musiałem to wyciąć… Z Krzysztofem Zanussim rozmawia
Michał Dondzik
KSIĄŻKA
A Seniuk pokazała biust.
Recenzja książki Mirelli i Jarosława Kurkowskich „Kardiogram” przemian obyczajowych w polskim kinie na progu dekady Gierka
Natasza Korczarowska-Różycka