kino polskie

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik

Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego i Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2018 Na okładce książki Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe pod redakcją Ewy… Czytaj więcej »Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Ina Benita i inni w filmie "Przybłęda", reż. Jan Nowina-Przybylski, fot. Mieczysław Bil-Bilażewski

Egzotyka wyrobu krajowego. Filmy o tematyce „kresowej” w kontekście polityki wobec mniejszości narodowych w II Rzeczypospolitej

 Przybłęda, reż. Jan Nowina-Przybylski, fot. Mieczysław Bil-Bilażewski, źródło: Fototeka FINA W wydanym w 1932 roku prospekcie Polskiego Biura Podróży „Orbis” można znaleźć ofertę wycieczki do Puszczy Białowieskiej zorganizowanej pod kierownictwem naukowym światowej… Czytaj więcej »Egzotyka wyrobu krajowego. Filmy o tematyce „kresowej” w kontekście polityki wobec mniejszości narodowych w II Rzeczypospolitej

Annette Insdorf, Intimations. The Cinema of Wojciech Has

Znaki szczególne filmowych dzieł Wojciecha Jerzego Hasa – recenzja książki Annette Insdorf „Intimations. The Cinema of Wojciech Has”

  Annette Insdorf, Intimations. The Cinema of Wojciech Has, Northwestern University Press, Evanston IL 2017   Annette Insdorf, wybitna amerykańska filmoznawczyni, jest autorką cenionych publikacji o François Truffaut,… Czytaj więcej »Znaki szczególne filmowych dzieł Wojciecha Jerzego Hasa – recenzja książki Annette Insdorf „Intimations. The Cinema of Wojciech Has”

Kadr z filmu "Hair", reż. Marek Piwowski

Włosy Marka Piwowskiego. O ironii jako filmowej strategii subwersji w polskich filmach dokumentalnych przełomu lat 60. i 70.

  Marek Piwowski, fot. Roman Sumik, źródło: Fototeka FINA, prawa do zdjęcia: FINA Choć najważniejszym wątkiem artykułu będzie działalność dokumentalna Marka Piwowskiego, a przede wszystkim zrealizowany przez niego w 1971… Czytaj więcej »Włosy Marka Piwowskiego. O ironii jako filmowej strategii subwersji w polskich filmach dokumentalnych przełomu lat 60. i 70.