Janusz Majewski (1/2023)

Słowo wstępne

Od redakcji


Kobieta – obraz. Po sezonie Janusza Majewskiego jako kino wzrokowej przyjemności

Anna Krakowiak


Restauracja jako miejsce opresji w Zaklętych rewirach Janusza Majewskiego

Tomasz Romanowicz


Dochodzenie do prawdy – metody pracy śledczej w narracji filmu Sprawa Gorgonowej

Patrycja Babicka


U źródeł Sprawy Gorgonowej. Prasa sensacyjna i zbrodnia w międzywojennej Polsce

Kamil Piskała


“Trochę zewnętrznych atrakcji, […] trochę miejsca na zamysły”. Zazdrość i medycyna widziana oczami Janusza Majewskiego

Karol Samsel


Powrót do przeszłości? Paradoksy kina Janusza Majewskiego

Piotr Kletowski


ŹRÓDŁA:

Z ARCHIWUM: Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
„Byłem zaniepokojony, że Majewski ma zrobić film”. Komentarz do kolaudacji filmu Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię
Marcel Woźniak                                                

 

Z ARCHIWUM:  CK Dezerterzy. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
Z rozpadu cesarstwa też można się śmiać. Komentarz do kolaudacji filmu CK Dezerterzy
Tomasz Romanowicz                                                                                                               

 


TEKSTY POPULARYZATORSKIE:
Palimpsest galicyjski, czyli Wielka Wojna według Janusza Majewskiego
Piotr Korczyński                                                                                                                      



Kod Królowej Bony
Sebastian Adamkiewicz                                                                       


WYWIAD: Śmieję się z tego co sam wymyślam, czyli o filmowej drodze do debiutanckiego Sublokatora
Z reżyserem Januszem Majewskim rozmawia Michał Dondzik