Od redakcji
Kobieta – obraz. Po sezonie Janusza Majewskiego jako kino wzrokowej przyjemności
Anna Krakowiak
Restauracja jako miejsce opresji w Zaklętych rewirach Janusza Majewskiego
Tomasz Romanowicz
Dochodzenie do prawdy – metody pracy śledczej w narracji filmu Sprawa Gorgonowej
Patrycja Babicka
U źródeł Sprawy Gorgonowej. Prasa sensacyjna i zbrodnia w międzywojennej Polsce
Kamil Piskała
“Trochę zewnętrznych atrakcji, […] trochę miejsca na zamysły”. Zazdrość i medycyna widziana oczami Janusza Majewskiego
Karol Samsel
Powrót do przeszłości? Paradoksy kina Janusza Majewskiego
Piotr Kletowski
ŹRÓDŁA:
Z ARCHIWUM: Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
„Byłem zaniepokojony, że Majewski ma zrobić film”. Komentarz do kolaudacji filmu Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię
Marcel Woźniak
Z ARCHIWUM: CK Dezerterzy. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
Z rozpadu cesarstwa też można się śmiać. Komentarz do kolaudacji filmu CK Dezerterzy
Tomasz Romanowicz
TEKSTY POPULARYZATORSKIE:
Palimpsest galicyjski, czyli Wielka Wojna według Janusza Majewskiego
Piotr Korczyński
Kod Królowej Bony
Sebastian Adamkiewicz
WYWIAD: Śmieję się z tego co sam wymyślam, czyli o filmowej drodze do debiutanckiego Sublokatora
Z reżyserem Januszem Majewskim rozmawia Michał Dondzik