powolność

Kadr z filmu "Młyn i krzyż", reż. i prod. Lech Majewski

Neopiktorializm filmowy. Obrazowość i malarskość współczesnego kina artystycznego

Znany teoretyk kultury wizualnej Nicholas Mirzoeff stwierdził, że powstające właśnie społeczeństwo globalne jest [przede wszystkim] społeczeństwem wizualnym[1]. Jego zdaniem fotografie i filmy stały się dziś podstawowymi narzędziami… Czytaj więcej »Neopiktorializm filmowy. Obrazowość i malarskość współczesnego kina artystycznego

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik

Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego i Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2018 Na okładce książki Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe pod redakcją Ewy… Czytaj więcej »Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Jowita Budnik w filmie "Papusza", fot. Cyganna (pseud.)

Kamera przybita gwoździem albo celebracja powolności – sztuka operatorska Krzysztofa Ptaka

Zrozumiałem też, trochę później, czemu Krzysiek tak przekonywał mnie, żeby „kamera była przybita gwoździem”, bo owszem, jego poetyka poetyką, ale ważniejszym powodem było to, że był wtedy na etapie forsowania także… Czytaj więcej »Kamera przybita gwoździem albo celebracja powolności – sztuka operatorska Krzysztofa Ptaka

Wojciech Bąkowski (Jacek Poniedziałek) i Zuzanna Bartoszek (Justyna Wasilewska) w filmie "Serce miłości", fot. Robert Jaworski

Pokolenie Black Red White. Kolorystyczna estetyzacja i anestetyczny koloryt w „Sercu miłości” Łukasza Rondudy

 Wojciech Bąkowski (Jacek Poniedziałek) i Zuzanna Bartoszek (Justyna Wasilewska) w filmie Serce miłości, fot. Robert Jaworski, źródło: Gutek Film Ujęcie w planie ogólnym. Główni bohaterowie podążają pewnym krokiem przed siebie,… Czytaj więcej »Pokolenie Black Red White. Kolorystyczna estetyzacja i anestetyczny koloryt w „Sercu miłości” Łukasza Rondudy