narracja filmowa

Marian Marzyński, Rhode Island School of Design, 1973 r., w tle, na ścianie powiększone klatki z dokumentu „Być”, które były wykorzystywane do analizy montażu filmowego, źródło: archiwum Mariana Marzyńskiego

Pokaż mi, czego nie widziałem – opowiedz mi, o czym nie słyszałem. Z Marianem Marzyńskim rozmawia Anna Taszycka

Może zaczniemy od tego, że pracował Pan jako wykładowca w Rhode Island School of Design w USA. Kiedy to było i jak długo trwało? To było w latach 1972–1976. Do mojego przyjazdu była tam fotografia… Czytaj więcej »Pokaż mi, czego nie widziałem – opowiedz mi, o czym nie słyszałem. Z Marianem Marzyńskim rozmawia Anna Taszycka

"Ciałość:" 2020 r., reż. Weronika Szyma, źródło: materiały promocyjne festiwalu

Zaskoczenie własnym zaskoczeniem. Relacja fragmentaryczna z 39. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”

Każdy festiwal filmowy wytwarza właściwe tylko sobie praktyki oglądania. Najważniejsze czynniki, obok programu, jego zawartości, rozmiarów i grafiku, to pora roku i pogoda, przestrzeń kina/kin, kontakt/brak kontaktu z twórcami. Plaża/brak… Czytaj więcej »Zaskoczenie własnym zaskoczeniem. Relacja fragmentaryczna z 39. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”

"Wciąż czekamy, czyli kto nadejdzie" - scenariusz, materiały archiwalne FINA

Zadąć w złoty róg. Zderzenie dwóch strategii narracyjnych kina biograficznego na przykładzie scenariusza niezrealizowanego filmu o Stanisławie Wyspiańskim

  Autoportret z żoną, 1904 r., autor: Stanisław Wyspiański, domena publiczna, źródło: Muzeum Narodowe w Krakowie, zbiory.mnk.pl W okresie powojennym filmy biograficzne były rzadkością w polskiej kinematografii. Zgodnie z polityką… Czytaj więcej »Zadąć w złoty róg. Zderzenie dwóch strategii narracyjnych kina biograficznego na przykładzie scenariusza niezrealizowanego filmu o Stanisławie Wyspiańskim