ironia

Kadr z filmu "Kornblumenblau"

Alles für alle. Z Leszkiem Wosiewiczem o filmie „Kornblumenblau” rozmawia Natalia Chojna

(zredagowany i uzupełniony zapis rozmowy przeprowadzonej w 2011 roku podczas zajęć Akademii Polskiego Filmu w Warszawie) https://pleograf.pl/wp-content/pl/historia-polskiego-filmu/archiwum-wykladow/366/366 Krzysztof Ptak, Leszek Wosiewicz i Adam Kamień na planie filmu Kornblumenblau, źródło: Fototeka… Czytaj więcej »Alles für alle. Z Leszkiem Wosiewiczem o filmie „Kornblumenblau” rozmawia Natalia Chojna

W poszukiwaniu polskiej Nowej Fali, red. Andrzej Gwóźdź, Margarete Wach

Nie ma polskiej Nowej Fali – recenzja książki „W poszukiwaniu polskiej Nowej Fali” pod red. Andrzeja Gwoździa i Margarete Wach

W poszukiwaniu polskiej Nowej Fali, red. Andrzej Gwóźdź, Margarete Wach, Narodowe Centrum Kultury, Universitas, Warszawa–Kraków 2017   Rodzima edycja wydanej pierwotnie w Niemczech monografii polskiej Nowej Fali… Czytaj więcej »Nie ma polskiej Nowej Fali – recenzja książki „W poszukiwaniu polskiej Nowej Fali” pod red. Andrzeja Gwoździa i Margarete Wach

Kadr z filmu "Hair", reż. Marek Piwowski

Włosy Marka Piwowskiego. O ironii jako filmowej strategii subwersji w polskich filmach dokumentalnych przełomu lat 60. i 70.

  Marek Piwowski, fot. Roman Sumik, źródło: Fototeka FINA, prawa do zdjęcia: FINA Choć najważniejszym wątkiem artykułu będzie działalność dokumentalna Marka Piwowskiego, a przede wszystkim zrealizowany przez niego w 1971… Czytaj więcej »Włosy Marka Piwowskiego. O ironii jako filmowej strategii subwersji w polskich filmach dokumentalnych przełomu lat 60. i 70.

Barbara Krafftówna i Artur Młodnicki w filmie "Jak być kochaną", fot. Janusz Zachwajewski

Między kadrami

  Barbara Krafftówna w filmie Jak być kochaną, fot. Janusz Zachwajewski,  źródło: Fototeka FINA, prawa do zdjęcia: SF KADR O filmie Wojciecha Jerzego Hasa Jak być kochaną napisano już właściwie wszystko.… Czytaj więcej »Między kadrami

Profesor Władysław Tatarkiewicz. Kadr z filmu "Iluminacja"

O romantycznej teorii ironii artystycznej z nieustającym odniesieniem do filmu polskiego. Szkic problemu

Konteksty i powinowactwa Analiza warsztatu filmowego i lektura filmu za pomocą pojęć wywodzących się z literaturoznawstwa i historii idei ma długą tradycję – w Polsce ugruntowaną przez prace Alicji Helman, Marka Hendrykowskiego, Marii… Czytaj więcej »O romantycznej teorii ironii artystycznej z nieustającym odniesieniem do filmu polskiego. Szkic problemu