Redakcja
Pomiędzy jakością a oglądalnością. Przekrojowe spojrzenie na nurt przygodowy polskiego kina młodego widza
Michał Gruba
Ostatni sen Janusza Nasfetera. Królowa pszczół i inni
Paweł Jaskulski
Rozumieć inaczej. Głos niewysłuchanych w Kolorowych pończochach Janusza Nasfetera
Bogumiła Michalska
Od Kina Nowej Przygody do narracji superbohaterskiej na podstawie filmu Cudowne Dziecko (1986) Waldemara Dzikiego
Damian Sujecki
Funkcje kulturotwórcze w kinie animowanym dla dzieci. O krótkometrażowych filmach rysunkowych „nestora polskiej animacji” Witolda Giersza
Anna Krakowiak
To nie był kraj dla młodych ludzi. Narkomania wśród młodzieży w polskim kinie lat 80.
Tomasz Romanowicz
Dziewczyna i chłopak (Ożogowska, Loth) – o konstrukcji ról płciowych
Dorota Dąbrowska
„Zapamiętaj imię swoje”. Dziecięcy bohater w polskim kinie wojennym
Piotr Korczyński
Akademia Pana Kleksa z innej perspektywy. U źródeł koncepcji filmu dziecięcego Krzysztofa Gradowskiego
Karol Samsel
“Hator, hator, hator” – rola mitu w procesie wychowawczym na podstawie serialu Siedem życzeń
Patrycja Babicka
ŹRÓDŁA:
Z ARCHIWUM: Gry i zabawy. Stenogram z posiedzenia Komisji Kolaudacyjnej Filmów Fabularnych
„Film politycznie szkodliwy!” Komentarz do kolaudacji filmu Gry i zabawy (1982/2009)
Michał Dondzik
TEKSTY POPULARYZATORSKIE:
Strach przed wesołym diabłem. Między kinem dziecięcym, a gatunkiem fantasy
Rafał Jaśkowski
Wojenne dzieci z obozu w Łodzi – dwa tytuły na ten sam temat
Jolanta Sowińska-Gogacz
Wychowanie przez oglądanie – filmy i seriale na podstawie powieści Adama Bahdaja
Ewelina Rąbkowska
WYWIAD: „Pogłaskać, dotknąć, otrzeźwić”. O filmach Jadwigi i Doroty Kędzierzawskich
Z Dorotą Kędzierzawską rozmawawia Michał Dondzik
WYWIAD: „Są rzeczy, które są poza naszym horyzontem”
Z Krzysztofem Zanussim o jego filmie Liczba doskonała rozmawia Michał Dondzik