Andrzej Wajda

Andrzej Wajda i Andrzej Łapicki na planie filmu "Wszystko na sprzedaż", fot. Renata Pajchel,

Lustra i sieci. Przeplatające się narracje i warstwy narracyjne we “Wszystko na sprzedaż” i w “Tataraku” Andrzeja Wajdy

Kręcąc w 1968 roku Wszystko na sprzedaż, Andrzej Wajda nie po raz pierwszy znalazł się (poddając zresztą ten fakt ironicznej refleksji w samym swoim auto-refleksywnym[2] filmie) w samym centrum debaty o przemianach… Czytaj więcej »Lustra i sieci. Przeplatające się narracje i warstwy narracyjne we “Wszystko na sprzedaż” i w “Tataraku” Andrzeja Wajdy

Aleksander Jackiewicz, red. Barbara Giza, Piotr Zwierzchowski

Obcowanie z filmem – recenzja książki “Aleksander Jackiewicz” pod red. Barbary Gizy, Piotra Zwierzchowskiego

Aleksander Jackiewicz, red. Barbara Giza, Piotr Zwierzchowski, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015 Książka zbiorowa Aleksander Jackiewicz ukazuje się na skrzyżowaniu dwóch ścieżek. Pierwsza z nich to wymyślona przez Barbarę… Czytaj więcej »Obcowanie z filmem – recenzja książki “Aleksander Jackiewicz” pod red. Barbary Gizy, Piotra Zwierzchowskiego

Wojciech Świdziński, Co było grane. Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929

Wypełnianie białych plam – recenzja książki “Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego

Wojciech Świdziński, Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2015 Poznawanie życia filmowego sprzed kilkudziesięciu lat jest niełatwe i absorbujące,… Czytaj więcej »Wypełnianie białych plam – recenzja książki “Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego

moja filmoteka

Glossy

FILM LUBI BANAŁ Zastanawiające, jak film lubi banał. Lubił go zawsze, ale szczególnie w naszych latach rzuca się to w oczy. Gdy została doprowadzona do pewnej perfekcji rejestracyjna zdolność kamery: obrazu, koloru,… Czytaj więcej »Glossy