kino transnarodowe

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik

Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, red. Ewa Ciszewska, Mikołaj Góralik, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego i Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2018 Na okładce książki Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe pod redakcją Ewy… Czytaj więcej »Zaklęte rewiry środkowoeuropejskiej kinematografii – recenzja książki „Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe”

Kino polskie jako kino transnarodowe, red. Sebastian Jagielski, Magdalena Podsiadło

Wielokierunkowość, czyli spojrzenie transnarodowe – recenzja książki „Kino polskie jako kino transnarodowe” pod red. Magdaleny Podsiadło i Sebastiana Jagielskiego

  Transnarodowość, choć od pewnego czasu tak skrupulatnie opisywana i systematyzowana, na gruncie filmowym wciąż wydaje się czymś wielopostaciowym i płynnym. Jest uchwytna, da się ją zdefiniować, ale nakładana, jako kategoria, na medium… Czytaj więcej »Wielokierunkowość, czyli spojrzenie transnarodowe – recenzja książki „Kino polskie jako kino transnarodowe” pod red. Magdaleny Podsiadło i Sebastiana Jagielskiego