polskie kino międzywojenne

Łukasz Biskupski i Monika Talarczyk podczas spotkania

O pierwszym pokoleniu polskich kinofilów. Z Łukaszem Biskupskim i Kubą Mikurdą rozmawia Monika Talarczyk

  Łukasz Biskupski i Monika Talarczyk, źródło: Szkoła Filmowa w Łodzi Czy możesz nam przybliżyć motywację stojącą za wyborem tematu książki i swoją metodę badawczą? Ł.B.: Zaczęło się od tego, że napisałem… Czytaj więcej »O pierwszym pokoleniu polskich kinofilów. Z Łukaszem Biskupskim i Kubą Mikurdą rozmawia Monika Talarczyk

logo czasopisma na białym tle

„Dziesiąta Muza (impresje)” – felietony Andrzeja Własta na tle myśli filmowej dwudziestolecia międzywojennego

Cykl dwudziestu pięciu felietonów Andrzeja Własta Dziesiąta Muza (impresje), publikowany w latach 1923–1924 w branżowym czasopiśmie „Scena i Ekran”, z łatwością daje się porównać z dokonaniami innych publicystów filmowych tamtego… Czytaj więcej »„Dziesiąta Muza (impresje)” – felietony Andrzeja Własta na tle myśli filmowej dwudziestolecia międzywojennego

James Mason, Sophia Loren i Michał Waszyński

Michał Waszyński – aktor i reżyser własnego życia. Z Elwirą Niewierą i Piotrem Rosołowskim o filmie „Książę i dybuk” rozmawia Ewa Szponar

Michał Waszyński w 1931 r., źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe Losy Poli Negri są powszechnie znane, a o Michale Waszyńskim nie słyszał chyba nikt poza historykami kina. Jak myślicie, skąd ta luka w świadomości… Czytaj więcej »Michał Waszyński – aktor i reżyser własnego życia. Z Elwirą Niewierą i Piotrem Rosołowskim o filmie „Książę i dybuk” rozmawia Ewa Szponar

Wojciech Świdziński, Co było grane. Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929

Wypełnianie białych plam – recenzja książki „Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego

Wojciech Świdziński, Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2015 Poznawanie życia filmowego sprzed kilkudziesięciu lat jest niełatwe i absorbujące,… Czytaj więcej »Wypełnianie białych plam – recenzja książki „Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego