obraz filmowy

Kadr z filmu "Młyn i krzyż", reż. i prod. Lech Majewski

Neopiktorializm filmowy. Obrazowość i malarskość współczesnego kina artystycznego

Znany teoretyk kultury wizualnej Nicholas Mirzoeff stwierdził, że powstające właśnie społeczeństwo globalne jest [przede wszystkim] społeczeństwem wizualnym[1]. Jego zdaniem fotografie i filmy stały się dziś podstawowymi narzędziami… Czytaj więcej »Neopiktorializm filmowy. Obrazowość i malarskość współczesnego kina artystycznego

Karol Jachymek, Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych

Niewidoczne ciała lat 60. – recenzja książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych” Karola Jachymka

Karol Jachymek, Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2016   Trudno opowiada się o dekadzie lat 60. bez użycia zestawu gotowych… Czytaj więcej »Niewidoczne ciała lat 60. – recenzja książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych” Karola Jachymka

Srebrna (Marta Mazurek), Wokalistka (Kinga Preis) i Złota (Michalina Olszańska) w scenie z filmu "Córki dancingu"

Zasada niehamowania wyobraźni. Z Agnieszką Smoczyńską i Kubą Kijowskim, reżyserką i autorem zdjęć do filmu „Córki dancingu” rozmawia Kinga Gałuszka

Wiem, że dla Agnieszki pracującej nad Córkami dancingu, ważne były inspiracje wizualne. Czy naładowanie się obrazkami i wyrzucanie ich z siebie ułatwiło wam zrobienie tego filmu? A może to zupełnie zwyczajny element… Czytaj więcej »Zasada niehamowania wyobraźni. Z Agnieszką Smoczyńską i Kubą Kijowskim, reżyserką i autorem zdjęć do filmu „Córki dancingu” rozmawia Kinga Gałuszka