kino międzywojenne

prof. dr hab. Jacek Ostaszewski, zdjęcie portretowe, źródło: archiwum prywatne

Narracje polskiego kina. Z Jackiem Ostaszewskim rozmawiają Paulina Kwiatkowska i Matylda Szewczyk

  prof. dr hab. Jacek Ostaszewski, źródło: archiwum prywatne W książce Historia narracji filmowej przywołuje Pan ogromną liczbę przykładów filmowych, przede wszystkim z obszaru kinematografii euro-amerykańskiej. Czy myśleniu o ewolucji narracji… Czytaj więcej »Narracje polskiego kina. Z Jackiem Ostaszewskim rozmawiają Paulina Kwiatkowska i Matylda Szewczyk

Zofia Dromlewiczowa, okładka książki "Szalona Jasia"

Adaptowanie nowoczesności: powieści filmowe Leo Belmonta i Zofii Dromlewiczowej

  Leo Belmont, około 1910 r., źródło: Wikiźródła Po prześledzeniu polskiej produkcji filmowej dwudziestolecia międzywojennego oraz dyskusji na jej temat można zauważyć strategie adaptowania nowoczesności z modeli dominujących na rynku warszawskim, czyli… Czytaj więcej »Adaptowanie nowoczesności: powieści filmowe Leo Belmonta i Zofii Dromlewiczowej

Wojciech Świdziński, Co było grane. Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929

Wypełnianie białych plam – recenzja książki “Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego

Wojciech Świdziński, Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2015 Poznawanie życia filmowego sprzed kilkudziesięciu lat jest niełatwe i absorbujące,… Czytaj więcej »Wypełnianie białych plam – recenzja książki “Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy” Wojciecha Świdzińskiego